Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

KP 2021-2027_poziom kolor.jpg (282 KB)

Projekt pt. „Usługi opiekuńcze dla mieszkańców miasta Inowrocławia i gminy Pakość ”

Projekt realizowany jest przez Parafię Rzymsko-Katolicką pw. Św. Królowej Jadwigi w Inowrocławiu w partnerstwie z Miastem Inowrocław – Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Inowrocławiu

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027, Priorytet 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 08.24 Usługi społeczne i zdrowotne

Okres realizacji projektu: 01.08.2024 r. - 31.05.2026 r.

Wartość projektu (całkowity koszt projektu): 5 232 474,70 zł

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 4 447 603,49 zł

Celem projektu jest zwiększenie dostępności do dobrej jakości usług opiekuńczych świadczonych w placówkach wsparcia dziennego oraz w miejscu zamieszkania na terenie miasta Inowrocławia dla 55 osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu, poprzez utworzenie 27 miejsc w Dziennych Domach Pomocy w terminie do 31.05.2026 r.

 

Projekt skierowany jest do 55 osób fizycznych zamieszkujących (w rozumieniu Kodeksu Cywilnego) województwo kujawsko-pomorskie, miasto Inowrocław (co najmniej 50% osób z grupy docelowej)  i Gminę Pakość, które są osobami potrzebującymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu, w tym z powodu wieku, stanu zdrowia, niepełnosprawności.

W związku z przeprowadzoną analizą sytuacji problemowej w projekcie przewidziano zapewnienie miejsc opieki dla osób z chorobą demencyjną (6 osób) oraz preferencje w procesie rekrutacji dla osób:

  • o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności,
  • z niepełnosprawnością sprzężoną,
  • z zaburzeniami psychicznymi,
  • z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi (w rozumieniu zgodnym z Międzynarodową Klasyfikacją Chorób i Problemów Zdrowotnych ICD10),
  • z niepełnosprawnością intelektualną,
  • korzystające z programu FE PŻ,
  • zamieszkujące samotnie.

 

Wsparcie oferowane w ramach projektu:

  • usługi opiekuńcze w dwóch placówkach wsparcia dziennego tj. Dziennych Domach Pomocy dla 45 osób z miasta Inowrocławia i gminy Pakość (odpowiedzialny Beneficjent projektu - Parafia),
  • usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania dla 10 osób z miasta Inowrocławia (odpowiedzialny Partner projektu – Miasto Inowrocław - MOPS w Inowrocławiu).

W ramach usługi opiekuńczej w placówce Dziennego Domu Pomocy oferujemy:

  • specjalistyczną opiekę w dni robocze od poniedziałku do piątku (8:00-16:00),
  • całodniowe wyżywienie (śniadanie, obiad dwudaniowy z deserem),
  • różnorodne zajęcia terapeutyczne i arteterapeutyczne m.in. terapia zajęciowa, muzykoterapia, choreoterapia itp.
  • opiekę i wsparcie opiekunów – wysoko wykwalifikowany i doświadczony personel,
  • zajęcia z fizjoterapeutą z wykorzystaniem różnorodnych sprzętów rehabilitacyjnych,
  • wsparcie psychologiczne i trenera umiejętności komunikacyjnych,
  • regularne zajęcia integracyjno-kulturalne (m.in. wyjścia do teatru, kina, warsztaty artystyczne, spotkania z zaproszonymi gośćmi),
  • usługę transportową (dowóz do i z placówki).

W ramach usługi opiekuńczej w miejscu zamieszkania oferujemy:

  • opiekę i wsparcie opiekunów średnio 2-3 godz. zegarowe dziennie przez 7 dni w tygodniu,
  • pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych np.: czynności związane przygotowywaniem posiłków, robieniem zakupów, pomocą w spożywaniu posiłków itp.
  • zapewnienie czystości osobistej i higieny otoczenia: wsparcie w toalecie całego ciała, zmianie pościeli, załatwieniu potrzeb fizjologicznych itp.
  • pielęgnację zaleconą przez lekarza, uzupełniającą w stosunku do pielęgniarskiej opieki środowiskowej,
  • zapewnienie kontaktów z otoczeniem, czynności wspomagające nawiązanie/utrzymanie/rozwijanie kontaktów z rodziną, społecznością lokalną.

Planowane zadania w ramach projektu:

  • Utworzenie i prowadzenie Dziennego Domu Pomocy „Św. Jadwiga”
  • Prowadzenie Dziennego Domu Pomocy „Słoneczny Uśmiech”
  • Realizacja usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania

 

Planowane efekty i rezultaty projektu:

  1. Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 1
  2. Liczba osób objętych usługami świadczonymi w społeczności lokalnej w programie – 55
  3. Liczba utworzonych miejsc świadczenia usług w społeczności lokalnej – 27
  4. Liczba podmiotów, które rozszerzyły ofertę wsparcia lub podniosły jakość oferowanych usług -1
  5. Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 38

#FunduszeUE                   #FunduszeEuropejskie

Biuro projektu:

Parafia Rzymsko-Katolicka pw. Św. Królowej Jadwigi

88-100 Inowrocław, ul. Wojska Polskiego 20

tel. 731 116 111, poniedziałek – piątek, godz. 8:00-16:00

e-mail: 1inowroclaw2@archidiecezja.pl

link do strony projektu: https://krolowajadwiga.pl/uslugi-opiekuncze-dla-mieszkancow-inowroclawia/uslugi-opiekuncze-dla-mieszkancow-miasta-inowroclawia-i-gminy-pakosc/

 

Partner: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Inowrocławiu

  1. Św. Ducha 90 (pokój 29), 88-100 Inowrocław

tel. 52 356 22 64 (poniedziałek-piątek) godz. 7:30-15:30

e-mail: efs@mopsinowroclaw.samorzady.pl

 

LpNazwaOpisTypRozmiarData
LpNazwaOpisTypRozmiarData